Selawat dan Salam Ke Atas Junjungan Mulia Nabi Muhammad SAW

Friday 12 February 2016

Beg Dahulu vs Beg Sekarang

Kedua-dua beg di atas sudah cukup terkenal, berjenama dan punya peminatnya yang tersendiri. Harganya lebih kurang sama... RM150 pada tahun ianya dibeli!

Sayangnya beg yang pangkalnya K yang saya hadiahkan kepada Kamilia pada awal tahun 2012 telah koyak rabak di bahagian atasnya. Kamilia hanya menggunakan beg tersebut utk ke sekolah semasa kami hijrah ke Australia. Langsung tak berbeban sekolah di sana. Buku yang perlu dibawa ke sekolah pun hanya TIGA (3) buah sahaja.

Beg yang pangkalnya D pula saya beli di awal tahun 2000 ketika mula masuk bekerja di UiTM. Beg ini menjadi 'peneman' saya untuk ke mana sahaja samada di dalam mahu pun ketika ke luar negara. Sudah banyak lokasi tak kira bandar, hutan, gunung ganang, tasik, laut dan banyak tempat lagi telah kami jelajahi bersama. Memang dipakai lasak. Kini selepas lebih 15 tahun, ianya masih terus kekal berjasa. Ia mempunyai nilai sentimental yang tersendiri.

Ada persoalan yang terus bermain di fikiran saya: Apa sudah jadi dengan produk K? Apakah sebabnya kualiti beg K yang cukup hebat suatu ketika dahulu jadi begitu? Semuanya terus jadi tanda tanya kepada saya sebagai peminat tegar jenama K hingga kini.

No comments: